Het doel van kleding is door de jaren heen ontzettend veranderd. En tot op de dag van vandaag verandert het nog steeds. Het begon vroeger allemaal met lakens, puur als doel om het menselijke lichaam warm te houden en dus te overleven. Nu is het een overbodige luxe. Zeker als je naar de kledingkasten kijkt van de meeste Nederlanders. Met nadruk op Nederlanders. Helaas heeft kleding nog in genoeg landen als doel om te overleven. Buiten dat het een overbodige luxe is geworden, is het ook voor genoeg mensen hun baan. Het begrip kleding is zo ontploft en zeker onmisbaar in de tijd waarin wij nu leven. Je hebt nu dan ook allerlei verschillende soorten kleding. Bij iedereen valt iets anders weer in de smaak, want iedereen heeft zo zijn eigen behoeftes. Hier een aantal voorbeelden.

Merkkleding

Merkkleding is iets wat een stuk later pas populair werd. Het is algemeen bekend dat je voor merkkleding meer betaald en ook meer kwaliteit voor terug krijgt. Dat is in ieder geval wat je wordt beloofd. Maar is het die hogere prijzen nou echt waard? Dit is een vraag die nog steeds vaak gesteld wordt. In sommige gevallen is het daadwerkelijk de moeite waard om ergens meer voor te betalen. De kwaliteit is wel degelijk beter, maar ben je bereid om er zoveel extra voor te betalen? Dat is een persoonlijke kwestie.

Vintage

Het begrip vintage begint weer helemaal terug te komen. Vintage shoppen, oftewel tweedehands shoppen, wordt nog steeds vaak geassocieerd met vies en arm. Dit staat er totaal los van. Het is een hele ervaring om vintage te shoppen. Je moet er meer moeite voor doen, maar je kan ontzettend mooie kledingstukken vinden waar je weinig voor betaald terwijl de waarde nog steeds erg hoog is. De kick van de zoektocht trekt toch nog veel mensen over de streep om vintage shoppen eens een kans te geven. Dit is niet voor iedereen geschikt natuurlijk.

Curvy

Dit is niet per se een voorbeeld van een manier of type shoppen, maar past wel tussen het rijtje uitdaging. Voor de curvy figuren is het soms nogal lastig om mooie items te vinden. Gelukkig wordt dit steeds bekender en steken meerdere modebedrijven er ook meer aandacht in. Een goed voorbeeld hiervan is Chrissize. Chrissize heeft met liefde een plus size collectie gemaakt. “Geen rodning is hetzelfde, onarm je lijf en vier het leven”. En wij kunnen het hier niet meer mee eens zijn. Chrissize is een comfortabel, duurzaam, slow fashion, tijdloos en elegant grote maten merk.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.